Mitt konto
Hittar du inte vad du söker?
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Kontakta oss
Mina uppgifter
Personlig information
Förnamn
..
Efternamn
..
E-post för kommunikation
..
Min adress
Adress
..
Postnummer
..
Ort
..
Land
..
Hittar du inte vad du söker?
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Kontakta oss
Hantera prenumeration
Pausa prenumeration
Från och med
Till och med
Anmäl utebliven tidning
Fokus distribueras normalt på torsdag eller fredag. Har du inte fått din tidning? Anmäl det här så skickar vi en ny så snart som möjligt.
Hittar du inte vad du söker?
Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.
Kontakta oss
Vi kommer skicka en ny tidning till dig
Vänligen kontrollera att din adress är korrekt.
Adress
..
Postnummer
..
Ort
..
Land
..
Anmäl
Anmäl utebliven tidning
Vilket nummer saknar du?
Välj nummer
Välj nummer
Vet du inte vilket nummer du saknar? Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig
Vänligen kontrollera att din adress är korrekt.
Adress
..
Postnummer
..
Ort
..
Land
..
Anmäl
Betalningar
Kundtjänst
Ring oss eller skriv till oss
Vi strävar efter att erbjuda den bästa möjliga upplevelsen för dig som använder vår tjänst. Vår supportavdelning är här för att hjälpa till med eventuella frågor, problem eller feedback du kan ha. Hör gärna av dig via telefon eller kan du kontakta oss via formuläret nedan.
Telefonnummer:
08-522 183 15Öppetider:
09:00-17:00Kontaktformulär
Vanliga frågor
Vanliga frågor och svar
Sök
Varför kan jag inte lyssna på era premiumpoddar trots att jag är prenumerant?
- Kontrollera att du är inloggad
- Gå till Mina sidor. I vänstra kolumnen kan du kontrollera att din prenumeration är aktiv.
- Om din prenumeration inte står som aktiv, trots att du är betalande prenumerant, kan du testa rensa din cache.
- Logga in igen och kontrollera att din prenumeration står som aktiv.
- Om det inte fungerar ska du höra av dig till vår kundservice i formuläret nedan. Vi hjälper dig tillrätta.
Hur kommer jag i kontakt med kundservice?
Du kontaktar oss enklast via formuläret här, längst ner på sidan.
Hur avslutar jag min prenumeration?
Du avslutar din prenumeration genom att gå in på Mina sidor och sedan Kundservice i den vänstra kolumnen, eller via formuläret längst ner på sidan.
Förändras min prenumeration på något sätt när ni gör om?
Nej. Din prenumeration kommer att fortsätta som vanligt. Det som ändras är hur man loggar in på sitt konto.
Det står att jag inte har en aktiv prenumeration trots att jag har det
Det kan förekomma tekniska problem under en övergångsperiod medan vi byter prenumerationssystem. Om det står att du inte har en aktiv prenumeration, trots att du är prenumerant, ska du höra av dig till kundservice via formuläret nedan, så hjälper vi dig tillrätta.
Jag har ingen e-postadress kopplad till min prenumeration
Har du inte loggat in med e-post på Fokus.se förut kan du höra av dig till kundservice via formuläret så hjälper vi dig med ditt inlogg.
Hur loggar jag in på den nya inloggningssidan?
- Ange den e-postadress som du använde för att genomföra ett köp
- Gå till din inkorg i ett separat fönster – där ska du ha fått en kod från Fokus
- Kopiera den koden som har skickats till dig, eller tryck bara på “Logga in” i mejlet
- Gå tillbaka till inloggningssidan och fyll i koden som skickades till dig
Varför laddar fokus.se/podcasts så långsamt?
Vi arbetar med att förbättra prestandan på fokus.se/podcasts. Under tiden kan du själv prova att rensa din webbläsares historik och cachade minne.
Varför kan jag inte lyssna på Tala ut premium hos podme?
Podme har tyvärr inte stöd för premiumpoddar i dagsläget.
Det enklaste sättet är att gå till fokus.se och lyssna där: https://www.fokus.se/podcasts/
Observera att du behöver vara prenumerant för att kunna lyssna på hela avsnitten. En prenumeration tecknar du här: https://www.fokus.se/prenumerera/
Hur gör jag för att lyssna på er premiumpodd Tala ut?
Du hittar en guide här
Varför kan jag inte lyssna på hela avsnittet i podden Tala ut?
Vår podd Tala ut! är en premiumpodd, vilket innebär att det finns en gratisversion där man får ett smakprov av avsnittet, för att lyssna på hela avsnittet behöver man bli prenumerant och lyssna på Tala ut premium (podden är märkt med "premium" i högra hörnet). Du kan också lyssna på https://www.fokus.se/podcasts/
Du blir prenumerant här: https://www.fokus.se/prenumerera/
Varför blir jag utloggad när jag sparar en artikel?
Funktionen att spara en artikel är ny för att du som läsare enkelt ska kunna hitta dina favoritartiklar, utloggning sker endast första gången som du sparar en artikel. Du loggas ut och behöver logga in igen för att vi ska kunna koppla ihop det nya funktionen med rätt konto.
Hur kan jag ta del av låsta artiklar?
För att kunna läsa låsta artiklar på fokus behöver du logga in (om du redan har en prenumeration) eller teckna en prenumeration. Du kan också köpa enskilda artiklar utan att prenumerera, då genom att klicka på "köp artikel" när du är inne på artikeln du vill läsa, köpet går via Sesamy.
Varför står det Sesamy AB på mitt kontoutdrag?
När du debiteras för ditt artikelköp så står det Sesamy AB på ditt kontoutdrag. Det är Sesamy som tillhandahåller vår betallösning för artikelköp.
Kan man köpa Fokus som lösnummer?
Fokus finns att köpa som lösnummer på en antal ställen. Var du kan köpa den hittar du här: https://www.tidsam.se/magazines/fokus-sv/
Hur fungerar autogiro?
Med autogiro dras summan från ditt konto varje månad. Du kan snabbt och enkelt teckna autogiro via www.fokus.se/autogiro och signera med mobilt bankid. Du kan också anmäla autogiro via din internetbank. Du sparar dessutom in fakturaavgiften på 50:- per faktura.
Hur kommer jag i kontakt med er på Fokus?
Du hittar alla kontaktuppgifter här: https://www.fokus.se/kontakta-oss/
Hur anmäler jag utebliven tidning?
Om du av någon anledning inte har fått papperstidningen kan du själv reklamera på Mina sidor. Först loggar du in på fokus.se sedan hittar du Mina sidor under ditt namn i drop-down menyn. Klicka på Mina prenumerationer och Registrera reklamation.
Kan jag ha en tillfällig adress?
Det går bra att ha en tillfällig adress. Du kan ange den själv på Mina sidor. Först loggar du in på fokus.se och sedan hittar du Mina sidor under ditt namn i drop-down menyn.
Hur ändrar jag min adress?
Du kan ändra din adress själv på Mina sidor. Först loggar du in, sedan hittar du Mina sidor under ditt namn i drop-down menyn.
Har Fokus en app?
Vi har en app för vår e-tidning. Den kan du ladda ner för Android eller iOS. Där kan du läsa tidningen i pdf-format. Du kan också läsa den på webben: etidning.fokus.se
Köpt en digital prenumeration, men kan inte logga in?
När du har köpt en digital prenumeration behöver du också aktivera den. Det gör du på fokus.se/registrera
Vad kostar en prenumeration på Fokus?
Du hittar våra priser på https://www.fokus.se/prenumerera/
Vad har Fokus för politisk färg?
Fokus är en tidning som ställer höga krav. Analys, snarare än löst tyckande. Oberoende och självständighet politiskt, men också i förhållande till vår egen bransch och våra kollegor. Ett intresse för samtiden, utan att vara samtidens fångar. Uppriktighet, även när den gränsar till det oförskämda. En vilja att beskriva världen som den är, snarare än att tala om hur den borde vara. Språk och stilistik i klass med de bästa internationella förlagorna.
Vad ingår i en digital prenumeration?
Du har tillgång till allt material på fokus.se samt vår e-tidning som du hittar på etidning.fokus.se
Avbryt prenumeration
Vilken prenumeration vill du avsluta?
Välj prenumeration:
Välj prenumeration:
Ändra adress för prenumeration
Ändra adress
Adress
..
Postnummer
..
Ort
..
Land
..