Fokus köper fler titlar

Text: Redaktionen

Bild: TT, Pressbild

Nyhetsmagasinet Fokus ägare FPG Media har köpt Vetenskapsmedia med titlarna Språktidningen, Modern Psykologi och Populär arkeologi från grundaren Patrik Hadenius.

FPG Medias vd och Fokus publisher Claes de Faire anser att förvärvet blir en viktig del för att bredda FPG Medias utbud.

– Vetenskapsmedia är ett mycket välskött förlag med spännande titlar som passar väl in jämte Fokus, säger Claes de Faire,  FPG Medias vd och Fokus publisher

Patrik Hadenius grundade Språktidningen 2007 och Modern Psykologi 2009. Båda tidskrifterna har likt Fokus fått den prestigefulla utmärkelsen Årets tidskrift. I fjol tog förlaget också över Populär arkeologi.

– Tillsammans med en så stark kvalitetstitel som Fokus har förlaget fantastiska förutsättningar att växa in i framtiden, både i den digitala transformationen och med nya spännande evenemang. Jag är glad att lämna över till så professionella ägare, säger Patrik Hadenius.

 

Text: Redaktionen

Bild: TT, Pressbild