Krönika Ann Heberlein: Sydney Sweeneys sexiga blåjeans-gener är definitivt slutet för woke När den trendkänsliga reklambranschen driver med woke kan man vara säker på att ideologin är döende. Det gick inte att tjäna pengar på att "rädda världen".
Krönika Fredrik Virtanen: Reportern är död, länge leve PR-konsulten! ”Ljuset i tunneln är ändå att barnen, som varken vill eller kan bli journalister längre, alltid kommer kunna få jobb i reklambranschen”, skriver Fokus kolumnist Fredrik Virtanen.
KulturMötet Monique Wadsted: ”Jag blev bra på att försvara det skapade” Hon var friskolebarnet som föräldrarna tyckte skulle bli konstnär. I stället blev Monique Wadsted juristen som försvarar upphovsrätt för konstens frihet. Av: Anna Nachman
Krönika Anna Victoria Hallberg: Därför fungerar svensk reklam sämre i dag Svensk reklam byggde en gång på gemensamma referenser och värderingar. I dag är publiken splittrad och budskapen når inte fram på samma sätt.
Krönika Johan Hakelius: Därför åker #kavlaupp på så mycket stryk Kändiskampanjen #kavlaupp har åkt på sällsynt mycket kritik. Kanske har svenskarna fått nog?
DebattRepliker MP: Vi hinner inte upphandla ett nytt system till 2019 Vi hade önskat att ett nytt lånecykelsystem i Stockholm redan hade funnits på plats, men vi rår inte över den lagstiftning som finns och de begränsningar som detta medför, skriver Daniel Helldén (MP), trafikborgarråd i Stockholms stad, i en replik. Av: Redaktionen
Övrigt Fokus nominerat till prestigefyllt reklampris Delningsfunktionen sprider sig till Cannes fina salonger. Av: Redaktionen
Extra »En stark identitet sätter sig« Tre frågor till Carolina Laudon, lärare på Berghs school of communication och grafisk formgivare. Av: Redaktionen
Inrikes Skattefinansierad identitetskris De senaste fem åren har en tredjedel av Sveriges myndigheter gjort om sin grafiska profil för mångmiljonbelopp. Av: Redaktionen
Veckans bråk Annons-trätan Veckans bråk handlar om SD:s vara eller icke vara på annonsplats. Av: Redaktionen
Kultur Den som spar hen har »Mad Men« håller stilen hela vägen in i mål. Det är unikt för en tv-serie. Av: Johan Anderberg
Ekonomi De nya filmstjärnorna Hela, rena och levererar i tid. Därför gör svenska reklamfilmare segertåg internationellt. Av: Anders Billing
Sticket 6. Deniz Eryilmaz: Förvaltningsdomstolarnas olagliga beslut kan bli lagliga – den ovetande borde ha yrkat på rättegångsfel