Veckans bråk Veckans bråk: Inte fett att vara arbetslös Johan Pehrsons tweet om tågfrågan har lett till ett stort bråk på sociala medier. Av: Redaktionen
Ekonomi SAS-strejken över: ”Det har varit tuffa tider” Piloterna och SAS har kommit överens om nya kollektivavtal som sträcker sig över fem och ett halvt år. Det innebär att strejken avslutas. Av: TT
Ekonomi Fackförbund på SAS provoceras av pilotstrejken Medan piloterna strejkar är andra fackförbund på SAS kritiska. ”Så länge det inte finns pengar så går det inte att få bättre villkor”, säger ordföranden för SAS Akademiker. Av: TT
Aktuellt Tesla slår rekord – trots ett år av strejk Hur lyckas bolaget växa – trots allt motstånd? Svaret kan ligga i Teslas företagskultur. Av: Henrik Sjögren
Ekonomi SAS ansöker om konkursskydd i USA SAS ska rekonstrueras. Nu meddelar bolagets ledning att företaget ska ansöka om konkursskydd i USA, ett så kallat Chapter 11-förfarande. Av: TT
Ekonomi SAS-piloter varslar om strejk Piloterna är missnöjda med hur SAS har rekryterat nya piloter efter pandemin. Strejken kan komma att drabba 45 000 resenärer om dagen. Av: TT
HistoriaInrikes 50 år sedan gruvstrejken i Malmfälten som förändrade bilden av folkhemmet På måndag är det 50 år sedan gruvstrejken i Malmfälten startade. Den fick stor påverkan på lagstiftning på arbetsmarknaden och förändrade bilden av det socialdemokratiska folkhemmet. Av: Janne Sundling
Inrikes Svep: M-topp fick ersättning för dubbelt boende Flygstrejken är över, MP vill begränsa politikers tid i riksdagen och Elisabeth Svantesson (M) är i blåsväder för ersättning från riksdagen för dubbelt boende. Det är några inslag i Fokus svep. Av: Ebba Blume
Inrikes Punktstrejk bemöts med hamnlockout Omkring 1 000 hamnarbetare gick vid sjutiden på onsdagsmorgonen ut i strejk. Flera hamnar runt om i Sverige berörs. Arbetsgivarna svarade med lockout. Av: Mats Holm
Utrikes Protesterna knäcker Frankrikes tillväxt Förtroendet för Hollandes regering i botten. Av: Redaktionen
Ekonomi Trängsel i luftrummet Orsaken till flygkrisen är inte höga löner, utan mängden flygbolag i Europa. Av: Redaktionen